Cumartesi, Ocak 10, 2015

Sephora'da İndirim Rezilliği !

Herkese merhaba,

Bugün yaşadığım sinir bozucu bir durumu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Dün, Sephora' indiriminin bugün başlayacağını öğrendim. Ankara'da hava şartları oldukça kötü olmasına rağmen inanılmaz bir hevesle bugün hemen Sephora'ya gitmeye karar verdim. Aklımda hem güzel bir alışveriş yapmak, hem de bolca fotoğraf çekerek indirimi sizlerle paylaşmak vardı.
Ankara'daki en düzgün Sephora'nın Tunalı Hilmi Caddesi'ndeki olduğunu düşündüğüm için kar kış demeyerek onu seçtim. Ancak ne yazık ki durum değişmiş.

Bilenler bilir, Sephora indirimlerinde düzen hep aynıdır. Hemen girişte bir raf olur ve nispeten pahalı ürünler yüzdelik indirimlerle orada yer alır. Bir de 5-10-15-20-25 TL'lik ürünlerin sıralandığı raflar vardır.
Ancak bir baktım ki bu mağazada hiçbiri yok. Bir an okuduğum haberlerden şüphe ettim ve görevliye indirimi sordum. İlk sorduğum görevli yarın başlayacağını söyledikten sonra diğerine sordu. Diğeri ise bugün başladığını; ancak henüz indirimden ürün alamayacağımı söyledi. Ön raf tamamen başka ürünlerle doluyken fiyat grupları olan indirim standına da ürünleri yeni dizeceklerdi.1 saat sonra halledeceklerini ve o zaman gelmemizi söylediler.

Hayatımda ilk defa indirimin başladığı günün ortasında hala indirimi uygulamaya geçirememiş bir mağaza görmüş oldum. Yine de sabrederek 1 saat sonra gelmeye karar verdim.

Biraz gezdikten sonra yaklaşık 1 buçuk saat sonra mağazaya tekrar uğradığımda ön rafa sadece 9-10 renkli kozmetik dışı ürün yerleştirilmişti ve hiç renkli kozmetik yoktu.
Fiyat grubu olan raflar da tamamlanmamıştı.
Özellikle indirimde olacağını duyduğum Benefit ürünlerini istediğim için yine sabrettim ve civardaki birkaç mağazaya daha girerek daha sonra bakmaya karar verdim.

Civardaki mağazalar arasında giderken göz ucuyla Sephora'ya da baktım ve her bakışımda da ön rafın orada dizmeye uğraşan hiçbir çalışan yoktu ve orası bomboştu!

Saat 2 gibi, yani bana 1 saat sonra gelmemi söyledikleri saatten 2 saat sonra artık dayanamayarak gittim.

Fiyat grubu olan raflarda fiyatlar hala yerleştirilmemişti. Ürünlerin yerleştirilmesi de tamamlanmamıştı.

Ön raftaki grup da aynı durumdaydı ve görevlilere sormaya karar verdim. Hangi Benefit ürünlerinin indirimde olduğunu sorduğumda bana küçük sepetteki 3 ürün gösterildi ve indirim oranını sorduğumda "%30 falan galiba" şeklinde cevap aldım.
Başka hangi markaların ürünlerinin orada yer alacağını sorduğumda  "Henüz tüm kolileri açmadık, bilmiyoruz" cevabını aldım!

Tam o sırada indirimli Benefit'lerin yer aldığı sepetin yanında Sephora yılbaşı ürünlerinin olduğu bir sepet daha gördüm. "Bunlar da indirime dahil mi, oranı nedir?" dediğimde yine "Bilmiyoruz" dediler!

İnanılmaz bir hayalkırıklığı ve sinirle mağazadan çıktım.

Gratis gibi mağazalarda indirimin başladığı günler mağazanın açılışına gidenler çok olmuştur, eminim. Ben de çok gittim ve her seferinde de mağazada indirimle ilgili her şey tastamamdı.
Sephora'nın bu şımarık ve özensiz davranışının nedenini gerçekten çok merak ediyorum.

Mağazada sırf benim dikkat ettiğim 6-7 çalışan vardı. Yerleştirmeye sabah başlasalar ve özenli yapsalar dahi 1 saatte her şey hallolabilecekken bu halde olması gerçekten şaşırtıcıydı. Kaldı ki indirim başlayacağı önceden belliyken neden böyle şeyler indirim gününe bırakılır acaba?

Sinirimi birileriyle paylaşmak istedim. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Sevgiler..


37 yorum:

  1. Iyi ki yazmissin ben de simdi gitmeyi dusunuyorum Tunali Sephoraya bakalim durum ne. Donunce son durumu bildiririm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğim son durum yaklaşık 1 saat önceki durum. Umarım şimdi değişmiştir ve senin de sinirlerin bozulmaz..Merakla bekliyorum.

      Sil
    2. Tunali sephorada durum gayet güzeldi diyebilmeyi çok isterdim ama ne yazık ki feciydi. 5 dakika bile kalmadim, ciktim hemen .Kucucuk bir alanda indirimli urunler insanlar kapis kapis , bu durumda tabii ki calisanlari da kapris yapar sephora da indirim adiyla en uyduruk urunlerini kakalar. Ama buna biz neden oluyoruz. Bir avuc musteri olarak degil topluca protesto edip alisveris yapmazsak duzelirler. Bir de bizim ulkemizde bu kadar kaprisliler. Yurtdisinda musteriyi memnun etmek icin atmakdiklar takla kalmiyor ister alisveris yap ister yapma.

      Sil
    3. İşte o protesto çok çok zor gibi geliyor bana. Ancak dediğin gibi "bir avuç müşteri" olarak yapabiliriz. Bazı ürünlerde rakibi olmayan bir mağaza söz konusu olunca protesto çok zor..Hal böyleyken de tabi düzenin böyle gitmesine şaşırmayacağız. Tabi ben dünkü durumu görünce ürün olup kalabalık olsa dahi yakınmayacak duruma geldim..Yani sağolsunlar(!) bize beterin beteri olduğunu göstererek daha az kötü olana alışmamızı sağlıyorlar.

      Sil
    4. Ne yazik ki cok zor. Cunku almazsak olecegiz sanki hastaligina tutulmuscasina alisveris yaptigimiz icin protesto cok ama cok zor. Bir avuc biz gibi dusununenlerin de alisveris yapmamasiyla batmayacaklari icin kendilerini duzeltmek icin bir sebepleri de kalmiyor.

      Sil
    5. Çok haklısın; ama umarım salt daha iyi bir mağazacılık anlayışından dolayı düzelirler bir gün..

      Sil
  2. Ay Sephora calisanlari inanilmaz ilgisiz. Benim de burda basima geliyor. Yilbasi doneminde magazlarinda calisanlarin fotograflarini cekip ig paylasip heycanla bekliyoruz yazmislardi. Ayni resmin altina Eda , sizin calisanlarin bu fotografi cekerken magazadaydik ve hic ilgilendilmedi ciktik yazmisti. Hepsi kendi havasinda takiliyor calisanlarin. Ya gelip tepene yapisiyorlar ya da bir sey sormak istediginde kimse bakmiyor . :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlar da şaka gibiymiş gerçekten. Ben normalde mağazadaki çalışanların dibimden ayrılmamasından hiç hoşlanmam; ancak bu kadar ilgisizliktense ona bile razıyım. Ankara'daki Sephora mağazaları arasında sadece bahsettiğim şubede ilgilenen görevlilere denk gelmiştim daha önce. Şimdi ise bu şube bile böyleyse gerçekten Sephora'ların hali içler acısı..

      Sil
  3. bazen firmaların çalışanları böyle olabiliyor. indirime firma karar veriyor ama çalışanlarda sanki kendi cebinden ödüyor gibi bir afra tafra bir küçümseme hali. inanılmaz sinirleniyorum!! aynı mağazaya indirimsiz git el üstündesin bir de indirimde git yüzüne bakıyorlar mı gör!! sırf sephora için demiyorum bunu yada her çalışan için değil bu heryerde karşımıza çıkabilen bir durum. ben de benzerini yves rocher de yaşamıştım aynı sinirli haldeydim. geçmiş olsun tekrardan. umarım istediğin ürünlere de bir an önce ulaşırsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Gerçekten de dediğin gibi yapan mağaza görevlileri de çok fazla.İndirimde ürün alıyoruz diye görevlilerin kahrını çekmek zorunda kalabiliyoruz.
      Sephora'da ise indirimde de indirim dışında da yüzümüze bakmıyorlar. Aksini yaşadığım tek Sephora mağazası da artık diğerlerine benzemiş. Umarım kendilerini düzeltirler bir an önce.

      Sil
  4. Oldum olası sephoradan nefret etmişimdir. Geçen sene Ankarada bi blogger arkadaşın davetiyle gittim sadece sephoraya :) kendilerini ne sanıyor çalışanları anlamıyorum asgari ücretle primle çalışansın ne bu hava :) biraz edep,biraz mütevazilik diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele bir de Ankara'da gittiysen nefret etmen o kadar doğal ki..Gerçi diğer arkadaşların dediklerinden anladığım kadarıyla ne yazık ki diğer şehirlerde de durum farklı değil..
      Kesinlikle katılıyorum dediklerine. Kozmetik mağazaları arasında bu garip çalışanları olduğunu gördüğüm tek mağaza Sephora. Diğerlerinde de tek tük sorunlu çalışan çıkıyor; ama bu kadar genel bir problem değil.

      Sil
    2. Evet canım Ankamall de gitmiştik :) herkes ürün incelerken ben kendi halimde eğleniyordum o derece iriteyim sephoradan :D

      Sil
    3. İsabetli bir davranışta bulunmuşsun kesinlikle :D Henüz makyajla yeni yeni kaynaştığım dönemlerde Ankamall Sephora'ya büyük bir hevesle gidip çalışanların davranışlarından dolayı direkt çıktığım çok olmuştu :/

      Sil
  5. Canım bu durum çalışanlarından ziyade o mağazanın müdürünün gevşekliği. Bu gibi durumlarda firmanın bölge yöneticilerine yada ana merkeze mail ile ilgili mağaza hakkındaki fikirlerinizi iletmeniz. Emin olun bu konuyla ilgileniyorlar. Hele ki bu konu hakkında gelen ilk şikayet değilse çalışanlar dahil müdür dahi değiştiriliyor. Naçizane tavsiyem işe yarıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şüphesiz ki müdürün payı büyüktür; ama müdür ne kadar kötü olursa olsun çalışanların bu çabasızlığı kendilerinden kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Dediğiniz gibi bu yazıyı yazdıktan sonra Sephora'ya da sitesi üzerinden ilettim. Umarım ilgilenirler ve biz mağazadan tamamen soğumadan bir çözüm bulurlar :)

      Sil
  6. Ne yalan söyleyeyim Sephora çalışanlarından mıdır yoksa mağazacılık anlayışından mıdır nedir bende güven uyandırmıyor.Birkaç seferdir dikkat ediyorum indirim döneminde gittiğimde istediğim ürünleri bulamayınca küçük alışverişler yapıyorum diye fazla ilgilenilmiyor daha da ötesi sample ürün istediğimde sanki neyine senin havalarına girmeleri ayrı sinir bozucu .Doğum günlerinde hediye veriyorlar sözde alabilmek için yok mail göster, doğum tarihi ver utanmasa gbt kaydımı isteyecek.Ben de epey dolmuşum yazarken fark ettim :) Sinek küçüktür ama mide bulandırır bu tavırları devam ederse kendileri kaybedecek sonunda.İnsan ister istemez sinirleniyor bu gibi şeylere. İyi ki de yazmışsın buraya dertleşmiş olduk :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de iyi ki yazıyorsunuz. Bu sayede yalnız olmadığımı, gerçekten de düşüncelerimde yanılmadığımı görmüş oluyorum :)
      İnan ki ben daha sample istemeye cesaret edemedim bile. Nasıl tepki verdiklerini hayal edebiliyorum..Benefit'in sample ürününü hediye ettiklerinde Facebook'ta mail adresi istemiş ve kod göndereceklerini söylemişlerdi. Çoğu insana ( ben de dahil) kod gelmedi bile. Sample hediye etmemek için bile bu kadar çırpınanların hediye işinde öyle yapmasına hiiiç şaşırmadım. Gerçekten de kendilerine çekidüzen vermeleri gerekiyor. Sadece orada satılan bazı markaları getiren başka mağazalar çıktığı takdirde o dakika kaybedeceklerini düşünüyorum ben de.

      Sil
  7. Hiiiç işim olmayan bir yer. İşim olmaması gerektiğini de bir kez daha anladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışveriş keyfi için gidip stres yaşamak istemiyorsanız işinizin olmaması en iyisi gibi görünüyor.

      Sil
  8. Ben Sephora'nın kendi markasını taşıyan ürünlerinden pek memnun değilim. Bir kart çıkarttım kaç kere de kullandım bir hayrını görmedim. Clinique hediye çeki kullanayım dedim, çeklerin içinden çıktığı ürünleri hala satmalarına rağmen bu çeklerin süresi 2 gün önce doldu diyip kullandırtmadılar. Sephora'nın sevilecek nesi var bilmiyorum. Bu indirimde 2 kez önünden geçtim, ikisinde de kapısından bile içeri bakmadım. Fransa veya ABD'deki Sephora gibi değil buradaki. Ben high-end ürünleri free-shop'tan veya boynerden almayı tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kart işi gerçekten fena. Doğum günümde dahi herhangi bir kampanya maili yollamadılar. Üstelik Black Kartlılar için böyle bir durum olduğunu söylemelerine rağmen..Normalde 4 alışverişten sonra yaptıkları indirim oranı ise hepi topu %10. Senin başına gelen de çok nahoş olmuş.
      Kesinlikle yurtdışındaki Sephora'ların tırnağı dahi olamayacak bir Sephora bizimki. Ben de bundan sonra yurtdışından online almayı tercih edeceğim. Tüm bu seçenekler Sephora'dan daha iyidir.

      Sil
  9. bence genel merkezleriyle de paylaşmalısın bu yaşadıklarını. nihayetinde babasından fırça yemeden ödevini yapmayan bir milletiz biz. yukarıdan gelecek herhangi bir uyarı kendilerine çeki-düzen vermelerini sağlayabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle yaptım. Siteleri üzerinden bu yazımı onlara da ilettim. Umarım ciddiye alırlar.

      Sil
  10. Birkaçgün önce Tunalı Sephora daydım, nars standı toz içinde, her konuda her anlamda onlardan daha bilgiliyiz inan, işlerini sevmiyorlar. Turkiyedeki tüm sephora larda aynı. Mia makinesi, benefit gıbı ürünleri internette yada baska magazalarda bulamıyorum, yok. Bunun bir çaresi olmalı....
    Bende panora mia alışverişimi yazacagım, bilgisizlik ukelalık hat safhada. Elimizden geldıgınce hepımız yazalım.elbette bir gören olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kozmetik mağazalarının çoğunda çalışanlarda sevmeme problemi var sanırım. Bazen mağazalarda ürün arayanlara ben yardımcı olmaya çalışıyorum. Durum gerçekten içler acısı...
      Benefit gerçekten de problem. Çoğu sitede Benefit ürünleri sadece 3-4 ülkeye gönderiliyor. Onun da çözümünü bulduğumuz takdirde Sephora'nın tekelinde bulunan konulardan birini aşmış olacağız.
      Merakla bekliyorum. Kimbilir sana ne yaşattılar. Sen de Sephora'nın sitesinde iletişime geç istersen. Bu şekilde şikayetler artarsa belki ciddiye alırlar.

      Sil
  11. Çalışanların burnu markadan daha büyük !!

    YanıtlaSil
  12. Yılbaşından önce Taksim'de Sephora'ya girdim. Görevli bayandan istediğim ürünü vermesi için 5 dk kıçında dolandım hepsi boşkan o ona öbürü diğerine yönlendirdi durdu. En son dolandığım da kendine parfüm sıktı, ayna da baktı ha neydi sizinki diyip ciddiyetsiz haliyle sonunda istediğimi dile getirdi..!!! Erkek arkadaşım o kadar rahatsız oldu ki, başka marka mı kalmadı dedi çıkarttı beni.. Yıllardır Sephora'dan hep bu yüzden uzak durmuşumdur. Gratis vs eğitimsiz elamanlar olsa da en azından alan işini biliyorsa sorun olmuyor. Bir güleryüz var, düzen var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgisizlikleri inanılmaz. Dediğiniz gibi nispeten küçük mağazalarda en azından bir düzen var. Bilgisiz dahi olsalar müşteriye sırt çevirmiyorlar.
      Gratis'te çok değil, birkaç ay önceye kadar gerçekten çok kötü çalışanlara denk geliyordum. Sadece ben değil, Instagram'da da çok şikayet görüyordum. Adamlar belli ki ciddiye almışlar, artık gerçekten daha sıcakkanlı çalışanlar olduğunu görüyorum. Umarım Sephora da alır.

      Sil
  13. Orada ki görevliler yerine sokaktan beş altı kız seçseler sanırım o kızlardan daha fazla yardımcı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah, kesinlikle :) Böyle mağazalara gitmeden önce en güzeli önceden her şeyi araştırmak, mümkünse bolca inceleme yazısı okumak.
      Aksi takdirde gerçekten zor durumda kalınıyor.

      Sil
  14. Merhaba bugün Porefessionel baz aldım sephoradan kasada bana fatura falan vermediler benim salaklığım da istememişim faturamı eve geldim ne göreyim kutunun içi boş şimdi kara kara düşünüyorum ne yapacağım diye yarın gideceğim bakalım ne diyecekler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatura almamanız çok büyük talihsizlik olmuş. Sonucu çok merak ettim. Ne yaptınız?

      Sil
  15. Sana katılıyorum. Bende Ankarada yaşarken böyle bir rezilliğe denk gelmiştim Tunalı Hilmi şubesinde. Geçen senede İzmir Alsancak şubesinde inanılmaz sinir bozucu bir durum yaşadım. İnsan küçümsemeyi asla sevmem ama bana artistlik yapacak adamın benden vasıflı olması gerekir ve Alsancak şubesinde sırf üzerimde spor kıyafetler olduğu için ve indirimli ürünleri sorduğum için 1 gay arkadaş ve diğer kendini zengin göstermeye çalışan kokoş çalışanlar tarafından adeta aşağılandım. Sephora black card sahibi olduğumu duydular, yani sonraki hareketler değişti vs sanki çok önemli bir şey. Neyse ben o gün oradan alışveriş yapmadım ama şikayetimi ilettim. Ne yazık ki çalışanlar çok önemli. Çok iyi markaların bile müşterilerini kaçırabiliyorlar. Ama o günü asla unutamam.

    YanıtlaSil
  16. paranızı boşuna vermeyin şulara yazık günah sizsephora olmadanda güzelsiniz hemde çok

    YanıtlaSil
  17. BU mağazadan parfüm alan kişi satıyorlar ben alayım dedim almaz olaydım

    . alınan ürünü açtık şişe deforme kapak dönüyor oturmuyor yıpranmış bir şişe. .Orijinal parfüm şişesi böyle mi olur. .koku orijinali ile tutmuyor.şişe eski.satan kişi srphoradan geçen yıl aldım dedi.actim baktım malesef böyle. ..orijinalle alakası yok..

    YanıtlaSil