Perşembe, Şubat 19, 2015

Plastik Taraklar Nasıl Temizlenmeli ?

Kullandığımız tarakların kalitesi kadar onlara nasıl baktığımız, onları nasıl temizlediğimiz de çok önemli.
Çoğu zaman sadece tarağa dolaşmış olan saçlar gözümüze batar. Fakat aslında tarakların tuttuğu kir bundan çok daha fazlası.
Peki bu tarakları nasıl temizlemeliyiz?


1 - Taraklarda en belirgin olan kir, tarağa dolaşmış olan saç tellerimizdir. Öncelikle bunlardan kurtulmamız gerek.
Tarakta kalan saç tellerini temizleme işlemini büyük ölçüde elimizle yapabiliriz. Ancak bazen inatçı bir şekilde tarağın yüzeyine yapışan yada çok kısa olduğu için elimize gelemeyen teller olabilir. Bu noktada eski bir tırnak makasının törpüsü, cımbız vb. maddelerden yardım alabiliriz.
Ben tırnak makasının törpüsünü tercih ederek tüm saç tellerini temizledim.


 Birçok kişi taraktaki saç tellerini temizler ve öyle bırakır. Oysa iş burada bitmez. Aşağıdaki fotoğrafta saç telleri alınmış. Oysa dikkatlice baktığınızda tarak yüzeyinde birçok kirin olduğunu görebilirsiniz.


2- Saç teli temizliğinden sonra kalan kirlerden kurtulmak için ihtiyacımız olan 3 şey var : ılık su dolu bir kap, antibakteriyel bir sabun ve eski bir diş fırçası.

Suyu ılıtıp bir kaba dolduruyoruz ve içine 1-2 damla antibakteriyel sıvı sabun ilave ediyoruz. Ardından bunu diş fırçası yardımıyla hafifçe karıştırıyoruz.


3 - Vee sıra geldi taraklarımızı pırıl pırıl yapmaya.

Önce tarağımızın dişli olan tarafını suya hafifçe batırıyoruz. Bu işlem bile biraz arındırmaya yetiyor.
Sonrasında ise hazırladığımız suya batırdığımız diş fırçasıyla tarağımızın dişlerini bir güzel fırçalıyoruz :)

Bu aşamada nasıl fırçalayacağınız tarağınızın dişlerinin dizilişine ve size kalmış. 
Ben her arayı ileri geri güzelce fırçalıyorum. Arada bir diş fırçasını tekrar suya batırıyorum.
Zaten çok uzun süren bir işlem değil. Tarak kolayca tertemiz oluyor.


İşte sonuç ! 


Bu yöntem oldukça pratik, güzel sonuç veren ve alternatifini aramayı düşünmediğim bir yöntem. 

Tarak temizliğinin önemini gösterebilmek adına, ilk görsellerde görebileceğiniz gibi, tarağımı bir süre temizlemedim. Eğer tarak temizleme alışkanlığınız yoksa sizin de tarağınız muhtemelen o görsellere benziyordur.
O yüzden diyorum ki 10 dakikanızı ayırın ve mis gibi taraklara sahip olun hanımlar !^^

Tarak temizlemede hangi yöntemleri kullanıyorsunuz? Benim gibi temizleyenler var mı?

Sevgiler ^^

8 yorum:

  1. Saçları temizledikten sonra banyoda ilk şampuanda saçımı tarıyorum, sonra ikinci şampuanı yapıyorum. Belki çok sempatik değil ama çok pratik bir yöntem.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir paylaşım olmuş canım.Tskler....

    YanıtlaSil
  3. Evet önemli bi konuya değinmişsiniz. Bn banyoda saçım köpüklüyken tarıyorum bi kaç kere,hem saçım hem tarak temizleniyor ;)

    YanıtlaSil