Pazar, Aralık 28, 2014

Yurtdışı Online Kozmetik Alışverişi Rehberi

Instagram'da bulunduğum sürede en çok merak edilen konulardan birinin de online yurtdışı kozmetik alışverişi olduğunu fark ettim. Birçok kere site araştırmış ve de alışveriş yapmış biri olarak bilgilerimi sizlerle paylaşma zamanı geldi! :)
Kolaylık sağlaması açısından "sık sorulan sorular" formatında yazacağım.

  • Kargo ücretleri ne kadar?
Kargo ücretleri siteden siteye değişiyor. Benim sizle paylaşacaklarım aşırı kargo ücretinden uzak olan siteler olacak.


  • Gümrük problemi yaşanıyor mu? Sorun yaşanmaması için sitelerle iletişime geçmek şart mı?
Ben sadece bazı sitelerden yaptığım ilk alışverişlerde endişeli olduğum için siparişimle beraber not düştüm. Ancak sonrasında çoğu alışverişimde bunu ihmal ettim. Buna rağmen herhangi bir sorun yaşamadım. Yine de siteyi dikkatlice seçmek gerektiğini düşünüyorum; çünkü her site aynı özeni göstermeyebilir ve bu da sorunlara sebep olabilir.

  • Ödeme yapmak için hangi yol tercih edilmeli? 
Ben hemen her alışverişimde Paypal kullanıyorum. Paypal, herhangi bir sorun olduğunda direkt parayı iade ettiği için çoğu site ve müşteri tarafından tercih edilen bir site.
Kullanmak için Paypal sitesinden hesap açıp mevcut kredi kartı veya bankamatik kartınızı tanımlamanız yeterli.
Ayrıca artık D&R gibi mağazalarda Paypal kartları satılıyor. Fiyatı 5 TL. Bu kartların kendi numaları oluyor ve sitede bunları da tanımlayabiliyorsunuz. Daha sonra bankamatik kartıymışcasına TEB Bankamatiklerinden yada Migros'lardan para yükletebiliyor ve bu şekilde alışveriş yapabiliyorsunuz.

Hem Paypal kartlarını hem de kredi kartlarım ve bankamatik kartlarımı Paypal'a tanımlayarak kullanıyorum. Şimdiye kadar herhangi bir sorun yaşamadım.

Elbette çoğu sitede normal Visa ve MasterCard'larımızla,aynı yurtiçi sitelerde yaptığımız gibi ödeme yapmak da mümkün. Ancak Paypal'ın daha güvenli bir yöntem olduğunu düşünüyorum.



  • Hangi markaları yurtdışından online olarak alabilmek mümkün?
 Urban Decay, Revlon, Smashbox, Too Faced, Bourjouis, LA Colors, Lime Crime, Sugar Pill  gibi ülkemizde olmayan markaların yanında; Maybelline, Physicians Formula, NYX, Wet n Wild, Real Techniques gibi ülkemizde bulunan markaların ülkemizde bulunmayan ürünlerini de almak mümkün. Bu, tamamen bulduğumuz siteye bağlı. Yalnızca Benefit ürünlerini Türkiye'ye yollamıyorlar. Gördüğüm her sitede Benefit ürünleri sadece birkaç ülkeye yollanıyor.
  •  Hangi siteler Türkiye'ye gönderim yapıyor? Bu sitelerden neler alınabilir? 
1. muastore.co.uk :  GÜNCELLEME : MAALESEF TÜRKİYE'YE GÖNDERİMİ DURDURDULAR.
Yine de eğer ulaşma şansınız olursa tavsiye ediyorum.


Şu ana kadar 3 kere alışveriş yaptığım ve çok memnun kaldığım bir site. Hepsinde 7-9 günde ürünler elime geçti (Yoğunluk olan Black Friday döneminde bile!)

Sitede sadece markanın kendi ürünleri satılıyor. Özellikle paletleri ünlü. Ben ise tekli farlarına bayılıyorum. Hemen hemen hepsi yumuşacık dokuya ve oldukça iyi pigmentasyona sahip.

Ayrıca likit eyelinerları incecik sürebildiğim tek likit eyeliner olma özelliğini taşıyor.

Henüz bir tane rujunu deneyebildim ve hem renk verişine hem de yumuşacık,kaygan dokusuna bayıldım! 

Kısacası gerçekten çok beğendiğim bir marka.

Normal zamanlarda kargo ücreti 7.90 GBP.  Yani normal dönemlerde pek de cazip değil; çünkü sitedeki en pahalı ürünler zaten 4-6 GBP.

Sık sık ürün hediyesi kampanyası yapıyorlar. Ayrıca belirli dönemlerde 1 GBP kargo ücreti kampanyaları oluyor ki bu sene 3 kere oldu ve ben de tüm alışverişlerimi kargo ücreti kampanyası olan dönemlerde yaptım.
Ürünler de çok ucuz olduğu için toplam 20 GBP,yani 70-80 liraya çok sayıda ürün alınabiliyor. ( Son alışverişimde toplam 20 GBP'ye 17 parça ürün aldım.)

Ürünler inanılmaz özenle sarılıyor ve hiçbir zarar görmeden ulaşıyorlar.

Şiddetle tavsiye ederim!

2. beautyjoint.com :



Bu site de en hoşlandığım sitelerden biri. Şimdiye kadar 3-4 kere alışveriş yaptım ve sonuncusu hariç hep 9 günde siparişim elime ulaştı.
Son siparişimi Black Friday döneminde verdiğim için hala beklemekteyim.

Kargo ücreti sepete eklenen ürün miktarına göre değişiyor. İlk alışverişimde palet de aldığım için 5-6 parça ürüne 16 USD kargo öderken son alışverişimde 4 parça ürüne 5 USD ödemişim. Bir diğer alışverişte ise 5 parça ürüne 7 USD ödemişim.
Yani abartı denilemeyecek bir kargo ücret sistemine sahip.

8-9 aydır takip ettiğim bir site. Bu kadar uzun zamandır takip etmeme rağmen ücretsiz kargo vb. kampanyaları olduğunu hiç görmedim. Black Friday ve Noel gibi dönemlerde %20-25 gibi indirimler oluyor.

Sitede genelde hesaplı markalar bulunuyor. Wet n Wild, Revlon, LA Colors, Milani, LA Girl, Kleancolor, e.l.f., BH Cosmetics, Sugar Pill, Lime Crime, Jordana, Nyx, Physicians Formula sitede bulunan bazı markalar.

Uygun fiyatlı ürünler olduğu için ben genelde ilgimi çeken ürünü sepetime atmayı tercih ediyorum. Özellikle LA Colors jumbo kalemlerden ve Physicians Formula Plump Potion rujdan çok memnun kaldım.

Değişik markalar denemek isteyenlere tavsiye ediyorum.


3.roseroseshop.com :


Bu siteyi,şirin mi şirin Kore kozmetiklerine heves ettiğimde bulmuştum.

Muhtemelen aradığınız her Kore kozmetik markasını bulabilirsiniz. Etude House, Peripera, It's Skin, Tonymoly gibi markalar başta olmak üzere çok sayıda marka var. Ayrıca çok güzel sample kitleri ve 1-2 dolara 10'lu samplelar da var.

Kargo kampanyası yaptıklarına şahit olmadım. Kargo ücreti sepete eklenen ürün sayısına göre artıyor. Yaptığım tek alışverişimde 6 parça ürüne 7 USD kargo ücreti ödemiştim.

Yanlış hatırlamıyorsam siparişim elime 2 hafta gibi bir sürede ulaştı. Gayet özenli paketlenmişti ve içinden 5-6 adet sample hediyesi çıkmıştı.

Kore kozmetiğiyle tanışmak isteyenlere tavsiye ederim :)

4..xtras.co.uk :




Son keşfim olan bu site de hesaplı ürünler satan sitelerden biri.

Manhattan, Maybelline, W7, Hard Candy gibi markalar bulunuyor. Özellikle W7 ürünlerini almak için ideal bir site.

W7 markasında Urban Decay ve Benefit gibi markaların ürünlerinin dupe'ları bulunuyor.

Yaklaşık 1 aydır bakıyorum ve hep ücretsiz kargo. Sık sık %20-25 indirimler yapıyorlar. Ayrıca mail listesine kaydolanlara ilk alışverişte %20 indirim var.

Siparişim 6 günde elime geçmişti ve oldukça da memnun kaldım.

5.bluescandal.com
Son keşfim olmasına rağmen bana çok sempatik gelen bir site.

Beautyblender, Nyx, O-P-I, Real Techniques, Maybelline gibi markalar var. Özellikle Real Techniques'in ülkemize gelmeyen setlerini ve Maybelline Baby Skin'i almak isteyenler için güzel bir site. Nyx de bu sitede oldukça avantajlı.

Sık sık kampanya yapan bir site. Ben tanıştığımda %40 indirim vardı. Şimdi de %25 indirim var.

Kargo ücreti sepetteki ürün miktarına göre değişiyor. Tek siparişimde 5 parça ürüne 8 USD kargo ücreti ödedim.

Sipariş verirken not düştüğüm ender alışverişlerimden birini bu siteden yaptım. Paketin üzerine hediye vb. şeyler yazmalarını rica etmiştim. Dikkate almışlar ve pakete "art supplies" yazıp bedeli 15 USD olarak göstermişler.
Black Friday döneminde sipariş verdiğimden 2-3 hafta gibi bir sürede siparişime kavuştum.
Köpüklerle dolu bir pakette ürünler hiçbir zarar görmeden gelmişti.

Böylece bluscandal da tavsiye edebileceğim siteler arasında girdi :)

6.jolse.com :



Henüz alışveriş yapmadığım; ancak Türkiye'ye gönderim yapan sitelerden biri de Jolse. Kore kozmetik markaları mevcut.
Kargo ücretinin standart olduğu yazıyor ve 2.50 USD.

7.feelunique.com : 

Henüz alışveriş yapmasam da bu site de Türkiye'ye gönderim yapıyor ve alışveriş yapıp memnun kalan birçok kişiye rastladım.

bareMinerals, Stila, Urban Decay gibi ülkemizde olmayan markaların ürünler mevcut.

10 GBP üzerine ise kargo ücretsiz.

Henüz denemesem de yurtdışı kozmetikte en popüler sitelerden biri.

Bourjouis, Sigma, Sleek gibi markalar bulunuyor. 50 euro üzeri alışverişlerde kargo ücretsiz.

Urban Decay, Too Faced, bareMinerals gibi markalar bulunuyor ve herhangi bir harcama sınırı olmaksızın ülkemize kargo ücretsiz.

10.beautybay.com :
Yakın zamanda bu siteden ilk alışverişimi yaptım ve kargomu bekliyorum. Sorunsuzca ulaştığı takdirde ayrı bir yazıyla paylaşacağım.

Anastasia Beverly Hills, Illamasqua, Urban Decay, Pixi, Too Faced, Jane Iradale gibi markalar var.

16 USD üzeri alışverişlerde ülkemize kargo ücretsiz.

11.cherryculture.com :

Nyx ürünleri mevcut ve ülkemize gönderim yapıyorlar.
Sık sık güzel indirimler yapsalar da kargo ücreti ürün miktarına göre belirlendiği için pek avantajı olmuyor.

12.kosmetik4less :




Bu siteyi Essence ürünleri ararken buldum. Türkiye'ye gönderim yapması beni oldukça heyecanlandırdı.

Başta Essence olmak üzere Makeup Revulation, Z Palette gibi markalar da var.

Kargo ücreti sanırım sabit ve 10 Euro.

13.limecrime.com :




Markanın kendi sitesi. Kargo ücreti sabit ve 10.95 USD.

14. eyeslipsface.co.uk : 

Markanın kendi sitesi. Sık sık hem hediye ürün kampanyası hem de kargo kampanyası yapıyorlar.
Ülkemize kargo ücreti sabit ve 3,95 Euro.

15.vivocosmetics.co.uk :
Markanın kendi sitesi. Sık sık kampanya yapıyorlar.

Kampanyasız dönemlerde kargo ücreti sabit ve 7.90 GBP.



16.yesstyle.com :
Sitenin kozmetik bölümü oldukça geniş ve sadece Kore markaları değil, başka markalar da var.
Türkiye'ye kargo ücretsiz.


Aklıma ilk gelen ve takipte olduğum siteleri paylaşmaya çalıştım. Bunların dışında bazı karma sitelerde de kozmetik satılıyor. Aliexpress, Amazon, Asos gibi bu sitelere değinmeme sebebim asıl olarak kozmetik sitesi niteliği taşıyan siteleri paylaşmaktı.

Sizlere tavsiyem, beğendiğiniz sitenin mail bültenine üye olmanız. Bu sayede kampanyalardan haberdar olabilir ve oldukça avantajlı alışverişler yapabilirsiniz.

Bu siteler dışında Türkiye'ye gönderim yaptığını bildiğiniz siteler var mı? Sizler yurtdışı kozmetik alışverişinde hangi siteleri tercih ediyorsunuz?

Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Keşiflerim oldukça zaman zaman yine sizlerle paylaşacağım :) (Yaptığım birkaç alışverişin yazısını buradan okuyabilirsiniz. )

Sevgiler ^^

38 yorum:

  1. Harika bir yazı olmuş, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Ben Amazon.com dan alışveriş yapıyorum. Hepside geldi.ama kargo ücreti eskiye göre fazlalaştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oradan bir kere alışveriş yapmıştım; ancak dediğiniz gibi kargo ücreti fazla bence de. Ürün çeşitliliği olması bir avantaj olsa da eğer başka bir sitede bulabildiğim bir ürünse orayı tercih etmiyorum bu nedenle :)

      Sil
  3. Merhaba! Çok faydalı bir post olmuş ellerinize sağlık. Bur çok siteden habersiz idim. Kosmetik4less sitesine nasıl abone olunur? Ben bilemedim. Güvenilir bir sitemi? Lütfen bana yardımçı olurmusunuz, Azerbaycana ürün gönderiliyormu? Önceden çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, beğenmenize sevindim :) Ben henüz o siteden alışveriş yapmadım; ancak yapıp da memnun kalanlar olduğunu biliyorum. Azerbaycan'a gönderim yapıyor. "https://www.kosmetik4less.de/en/customer/account/create/" tırnak içine aldığım linke tıklayarak üye olabilirsiniz.

      Sil
  4. Merhaba Mua nın sitesinde adres doldururken türkiye çıkmıyor. Acaba türkiyeye gönderim kalktı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Maalesef 1-2 hafta önce gümrük sorunları nedeniyle gönderimi durdurmuşlar.
      Yazımı güncellemem gerektiğini sayenizde fark ettim. Teşekkür ederim.

      Sil
  5. merhaba yurt dışından kozmetik getirmeye gümrükten geçmez yasak diyorlar bu sitelerde problem oluyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, gümrük yasağı uzun süredir var ancak ben ve birçok kişi bu sitelerden alışverişlerimizi bu dönemde yaptık. Siteler genellikle bunu düşünerek farklı ürünmüş gibi gösteriyor. Bu nedenle genellikle sorun yaşanmıyor. Ancak son dönemde sıkıntıların arttığını duydum. Anlayacağınız biraz da şans meselesi :)

      Sil
  6. acaba etude house sitesinden sipariş versem gümrükte takılır mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gümrüğe takılma olayı büyük ölçüde şans işi. Ben şimdiye kadar farklı farklı sitelerden kozmetik aldım ve hala hiçbiri gümrüğe takılmış değil. Sipariş verirken pakete "art supplies" veya "gift" yazmalarını rica ederseniz gümrükten kurtulma şansı daha da artar :)

      Sil
  7. gümrükte takılma, vergi sorunu olmuyor mu peki? sitedeki fiyatlar + kargo ücreti mi tüm masraf?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gümrükte takılma sorununu ben hiç yaşamadım; ancak tamamen şans meselesi. Kargosu gümrükte takılanları da duydum. O durumda elbette ayrıca bir gümrük masrafı ödeniyormuş.

      Sil
  8. şimdi elf koxmetik yada verdiğiniz diğer ürünler gümrükte takılmıyor bu şans peki kaç parça ürün almalıyım sizce bu etkenmi uğraşıyorum günlerdir gıcık oldum yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk alışverişlerde deneme amaçlı olarak 2-3 parça ürünle başlamak ideal bence. Bildiğim kadarıyla normalde 50 USD sınır var ama ne kadar ürün alırsanız alın sipariş notunda daha az miktar belirtilmesini istediğinizde gönderen firma da ona göre indiriyor miktarı :)

      Sil
  9. Mukemmel bir post olmus sayende ilk yurtdisi alisverisimi verdim. Boyle nice yararli postlarini okumak dilegimle..

    YanıtlaSil
  10. acaba bu yasak yani yurtdışından kozmetik yasağı kalktımı yada gümrüğe takılmamak için yapılması gerekenler nedirr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durum değişmiş değil. Gümrüğe takılmamak biraz da şans işi ama düşük tutarlı alışverişler yapar ve aldığınız siteye paketin üzerine kozmetik dışında bir ürün olduğunu yazmasını isterseniz takılmama ihtimali artar :)

      Sil
  11. Şuanda 2016dayız ve 2 yıl önceki yazınızı şuan okudum.Her yerde yurtdışı kozmetik yasağından bahsediyor bunu hala uygulasak sorun çıkar mı?getirtmek istediģim çok şey var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben en son 1 buçuk ay önce alışveriş yaptım yurtdışından(feelunique.com). Herhangi bir sorun olmadı ama yasak konusu değişmedi. Yani şans işi maalesef.

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Sizin yazınızdan öğrendiğim kosmetik4less.de sitesinden 55€luk bir alışveriş yaptım Sınır 70€ çok şükğr fakat gümrükte takılma ihtimaline karşı siteye mail attım pakedimin üzerine "gift" vb. bir şey yazar mısınız diye. Fakat cevap veren bayan; yazanmayız, pakedin içinde ne varsa onu yazarız yani kozmetik yazacağız dedi. Bayan oldukça katı bu durumda ve üzerinde büyük harflerle kozmetik yazan bir pakedin elime geçeceğini düşünmüyorum. Gümrüğe takılırsa paramı geri alır mıyım? Siz daha önce buradan alışveriş yaptınız mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz o siteden alışveriş yapmadım ama yapanlara denk gelmiştim. Benim Lime Crime alışverişimde de pakette açık açık kozmetik ve alışveriş olduğu yazıyordu. Ona rağmen sorunsuzca elime ulaştı. Gümrüğe takıldığında size haber ediliyor ve gidip belli bir miktar ödeyerek alabiliyorsunuz diye biliyorum. Almak istemezseniz Paypal ile alışveriş yaptıysanız rahatça hallederler para işini. Aksi durumda çoğu site müşteri hizmetleri kanalıyla iadeyi gerçekleştiriyor.

      Sil
  14. öncelikle bu bilgilendirici yazınızdan dolayı teşekkür ederim. yazınızı okuduktan sonra bluescandal adresinde gezindim ve kayıt yaptırmak istedim. ama adres kısmını ingilizce mi yoksa türkçe mi yazmam gerektiğine karar veremedim bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için ben teşekkür ederim :) Adresinizi normal bir şekilde, yani Türkçe haliyle yazın; ancak yazarken Türkçe karakterler kullanmayın. Mesela Anıttepe/Çankaya değil de Anittepe/Cankaya şeklinde yazın :)

      Sil
  15. Merhaba yazınızı çok beğendim gerçekten çok yararlı olmuş:) ben beauty jointten alışveriş yapmak istiyorum gümrüğe takılmaması için ne yapmam gerekir yardımcı olabilirseniz çok sevinirim :) teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,
    Ben Amazon'dan alışveriş yaptım. Ürünlerimin markasın MAC, Estée Lauder Ve anastasia Beverly Hills. Ürünlerimde 15 tanedir. Amerika'dan arkadaşım alıp fiyatlarını çıkartarak Türkiye yollayacak gümrükte takılma ihtimali nedir? Ayrıca aynı şekilde cep telefonu ve laptopların gelme olasılığı nedir?
    Beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.
    Şimdiden çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. roseroseshop sitesinden 2 parça 120 TL tutan bir alışveriş yapmış , hediye yazın diye de belirtmiştim geçen sene, sonra gelen giden olmadı, mail yazdım kontrol ediyoruz dediler bir daha da dönmediler. Kısacası üzerine bir bardak su içtim.. Kore kaynaklı sitelerde sıkıntı yaşanıyor, ben yandım siz yanmayın..

    YanıtlaSil
  18. Daha önceki gümrüğe takılan ürünlerden ötürü tövbe etmiştim Koreden kozmetik almaya.. Nette gezinirken korendy.com adresini buldum. Deneme amaçlı bir kaç ürün aldım. Sonuç harika! Bir kere Türkiyeden irtşbat kuruyorsunuz. İstediğin gibi yazış. Sonra kargo ücretsiz...Gümrüğe de takılmadı, şükür!
    Kısa sürede gelmesi de artı oldu. İnnisfree ve skinfood aldım. Umduğumdan güzel çıktı

    YanıtlaSil
  19. MerhAba ben beatyjointten ürünler aldım 60tl ödedim siparişivereli 9günde geçti misafir üye olarakgirdim tekrar misafirden girmekistedim ama epostamı tanınlamıyor ayrıca maile gelen makbuzda silinmiş fakat ben silmedim siteye mail attım geri dönüş olmadı en azından paramı geri istiyorum nasıl alacağım yardım edin

    YanıtlaSil
  20. merhaba ben ıconic marka fondoten arıyorum arıyorum ne yurtdısında ne tr de bulamıyorum yardımcı olur musunuz? :))))

    YanıtlaSil
  21. Merhaba hala alisveris yapabiliyor musunuz bu sitelerden acaba? Malum gumruk 30€ ya dustu :( Yeni deneyimleriniz nelerdir,ona gore siparis vermek istiyorum

    YanıtlaSil
  22. merhaba,
    bir sorum olucakti size hic amerikadan online alisveris yaptiniz mi gumrukte kozmetikten dolayi sikinti cikti mi amerikadan kozmetik siparisi verecegim ancak gumrukten gecemeyecegi icin korkuyorum

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar yazınız çok bilgilendirici ama size bir sorum olucak internet üzerinden çok fazla alışveriş yapmadığım icin işlem nasil yurur bilmiyorum Paypal Türkiye üzerinden faaliyetlerini durdurdugu için nasil bir alışveriş yolu önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  24. Kargoların gümrük problemi olmadı mı sonuçta kozmetik girişi yasak ve sürekli problem oluyor. Kore kozmetiği almayı düşünüyorum yardımcı oluyorlar mı roserose sitesinde?

    YanıtlaSil
  25. Merhaba,yazınızı maalesef çok geç gördüm.Kore cilt bakım ürünleri satan Roseroseshop üzerinden alışveriş yapmayı düşünüyorum.Daha site üzerinden iletişime geçmedim ve açıkçası biraz umutsuzum.Paketin üstüne ''gift''yazıyorlar mı biliyor musunuz?

    YanıtlaSil