Salı, Haziran 23, 2015

Sephora Craig & Karl Ruj - 5007A West and Swirl

Sephora'nın yaza uygun, şirin mi şirin ambalajlara sahip koleksiyonu Craig & Karl'ın farlarından şu yazımda bahsetmiştim. Onlardan memnun kalmadığım için rujdan da pek fazla beklentim yoktu. Bu nedenden dolayı denemeyi uzunca bir süre erteledim ama beni şaşırttı diyebilirim.


Bildiğim kadarıyla seride 3 ruj bulunuyor : pembe, turuncu ve kırmızı. Mağazada deneme imkanım olmadığı için aldığım rengi paketten anlaşıldığı kadarıyla seçmiştim. Böyle renkli ambalajlı bir koleksiyona daha farklı, sıradışı renkler yakışırdı bence. Keşke en azından mor olsaydı demeden duramıyorum.


Diğer Craig & Karl imzalı ürünlerde olduğu gibi rujların da ambalajları ilgi çekici. Her bir rengin ambalajının farklı olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim.


Benim sizlere bugün bahsedeceğim rengi 5007A - West and Swirl.

İçeriği şu şekilde:
"Dimethicone, Polyethylene, Trimethylsiloxysilicate, Tapioca Starch, Phenylpropyldimethylsiloxysilicate, VP/Eicosene Copolymer, Polybutene, CI 15850 (Red 6), CI 15850 (Red 7 Lake), Ozokerite, CI 45410 (Red 28 Lake), Synthetic Fluorphlogopite, CI 19140 (Yellow 5 Lake), Tocopheryl Acetate, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, Fragrance, Water, Dimethicone/Vinyl Dimethicone Crosspolymer, Bis-Diglyceryl Polyacyladipate-2, Rosa Canina Fruit Oil, Polymethylsilsesquioxane, Laureth-4, Pentaerythrityl Tetra-Di-T-Butyl Hydroxyhydrocinnamate, Tocopherol."

Ayrıca kaygan bir uygulama için kuşburnu yağı, dudakları korumak için B5 vitamini ve 10 saate kadar kalıcılık sağlamak için polimer karışımı içeriyor.

Ürünün vaatleri oldukça ilgi çekici. Dimethicone, Polyethylene, Trimethylsiloxysilicate, Tapioca Starch, Phenylpropyldimethylsiloxysilicate, VP/Eicosene Copolymer, Polybutene, CI 15850 (Red 6), CI 15850 (Red 7 Lake), Ozokerite, CI 45410 (Red 28 Lake), Synthetic Fluorphlogopite, CI 19140 (Yellow 5 Lake), Tocopheryl Acetate, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, Fragrance, Water, Dimethicone/Vinyl Dimethicone Crosspolymer, Bis-Diglyceryl Polyacyladipate-2, Rosa Canina Fruit Oil, Polymethylsilsesquioxane, Laureth-4, Pentaerythrityl Tetra-Di-T-Butyl Hydroxyhydrocinnamate, Tocopherol. 

Ürünün vaatleri oldukça ilgi çekici. 2'si bir arada waterproof formülü sayesinde rengi dudaklarda adeta kilitleyerek  10 saate kadar kalıcılık sağlamayı vaat ediyor. Ayrıca yüksek kapatıcılık ve dudak bazı gibi onarıcı bir etkisinin olmasından da bahsedilmiş.


Ürünü tamamen ambalajına bayıldığım için aldığımdan dolayı açıkçası vaatleri, içeriği ve hatta yapısı hakkında en ufak bir fikrim yoktu. Az renk veren, lip balm kıvamında bir ruj bekliyordum ama fena halde yanılmışım!
 

Yapısı oldukça mat. Buna rağmen sürerken hiç zorlanmadığımı söyleyebilirim. Yağ gibi kaymasa da mat ruj zorlayıcılığı olmadı. Rujun ucunun şekli alışkın olduğum bir şekil olmasa da oldukça ince bir ruj olduğu için dudaklarıma iyi oturdu. 


Renk verme konusunda da sınıfı geçti. Gerçekten güzel bir kapatıcılık sağlıyor. Çizgileri belli ediyor ancak mat bir ruj için makul denilebilecek seviyede.

Peki ben bu rujda neyi sevdim? Muhteşem bir kalıcılığa sahip! Gün boyu dudakta kalan likit mat rujlara artık alışmak üzereyiz. Ancak normal rujlarda aynı dereceye çıkabilen bir ruj görmemiştim. MAC rujlar ve artık hepimizde olan Wet n Wild mat rujlar kalıcılık açısından genelde tatmin edici bulduğumuz rujlar. Ancak ben her iki markanın mat rujlarında da hem yeme-içme sonrası, hem de birkaç saat geçtikten sonra solma gözlemledim. Bu ruj ise bu konuda beni çok şaşırttı. Ellerimi dudağıma götürdüm, rengi bulaşmadı. Daha da ileri gidip elime öpücük kondurdum, yine bulaşmadı! Rengini geçirdiği tek şey dondurma oldu, o da oldukça az miktarda. Ve hepsinden önemlisi, tüm çabalarıma rağmen rengi bile solmadı!

10 saat deneme fırsatım olmadı ama 5-6 saat boyunca bulaşmadan, bozulmadan, topaklanmadan, solmadan dudaklarımda kaldı. "10 saat kalır mı?" diye soracak olursanız. "Kalır!" derim.
 

Bir ruju sevmek için güzel kapatıcılık ve muhteşem kalıcılık yeterli mi peki? Benim için yeterli değil. Rimmel London Provocalips örneğini vereyim burada da. Kendisi kalıcılık konusunda çok başarılı bir likit ruj olsa da dudaklarımı çok fazla kuruttuğu ve topak topak olduğu için hiç sevmemiştim.

Bu ruj da tüm matlar gibi dudağımı kuruttu ama "biraz" kuruttu. Dudağımı çekecek, çöllerde susuz kalmışım gibi trajik bir görüntü yaratacak kadar değil. Oldukça makul bir seviyede. 
En sevindiğim nokta ise topaklanma yapmaması oldu.


Rujun ana tonu kırmızı görünse de içinde çok yoğun şekilde mercan/turunculuklar bulunduruyor. Yaz için gerçekten uygun bir renk.


Rujun uygulanması konusunda tek bir uyarım/ricam olacak : mümkün olduğunca az sürün. İstediğiniz gibi şekillendirmek için kat kat sürmek istediğiniz verimi alamamanıza neden olur. Bu durum benim de yanılgıya düşüp ruju ağır ve yapışkan sanmama neden oldu. Kırmızı bir kalemle dudağınızı güzelce çerçeveleyip ruju tek kat uygulayın. Zaten kapatıcılık konusunda başarılı olduğu için yeterli olacaktır.


Beni düzenli takip ediyorsanız mat rujlardan pek hoşlanmadığımı biliyorsunuzdur. Nedeni de yukarıda bahsettiğim kupkuru dudaklara sebep olma ve topaklanma durumları. Bu rujda kurutma problemi minimum olduğu ve topaklanma sorunu da olmadığı için gerçekten sevdiğimi söyleyebilirim. Gözümde performansının şekillendiği anda diğer 2 rengi de almaya karar verdim. Bulabilirsem kısa süre içinde onların yazılarını da yazmayı umuyorum.

Ürünü Sephora'larda bulabilirsiniz. Fiyatı 36,90 TL. Böyle bir performans alamadığımız rujlara bile daha yüksek fiyatlar verebildiğimiz düşünülürse bence bu ruj bu fiyata değer.

Sephora Craig & Karl ürünlerini denediniz mi? Düşünceleriniz neler?

Sevgiler ^^


 makyajmaceralari@hotmail.com

8 yorum: