Pazartesi, Nisan 06, 2015

Gözenek Görünümünü Azaltan Bazlar : GoodSkin Z-Pore vs Flormar Invisible Pores vs Maybelline Baby Skin


Herkese merhaba!
Uzun zamandır gözenek görünümünü azaltan bazlara dair bir yazı yazmak istiyordum. Gözenek görünümünü azaltan bazlar, benim makyajımın olmazsa olmazı çünkü cildimin en büyük problemi geniş gözenekler.

Şimdiye kadar 3 farklı baz bitirdim. Şu anda Holika Holika'nın ürününü kullanıyorum. Yakında onun da yazısı gelecek. 
Şu ana kadar bitirdiklerim :
  • GoodSkin Labs Z-Pore Instant Pore Refiner
  • Flormar Invisible Pores Instant Pore Minimizer
  • Maybelline Baby Skin Instant Pore Eraser
 


Peki nedir bu gözenek görünümünü azaltan baz?

Bu bazlar, gözenek görünümünü azaltıp sorunlu bölgeye pürüzsüz bir görüntü vermeyi amaçlıyor. Bunu da gözenekleri doldurarak yapıyorlar. Çoğu hem fondötenden önce hem de fondöten üzerine uygulanabiliyor.
Kesinlikle uzun vadede gözenek görünümünü azaltmayı vaat etmiyorlar. Aynı kapatıcılar, fondötenler gibi o ana özgü bir düzelme sağlıyorlar.


GoodSkin Z-Pore, kullandığım ilk gözenek görünümünü azaltan baz. Çok uzun bir süre memnun kalarak kullandım. 
Z-Pore, gözenek görünümünü azaltmayı, yağlı ve parlak görüntüyü kontrol altına almayı vaat ediyor.
Diğer iki bazdan farklı olarak renkli ve kremsi yapıda. Bu yapıdaki bazların artısı fondöten üstüne de rahatça uygulanabilmeleri. Aynı şekilde tek başına uygulamak da mümkün.
Silikon yapıda olan şeffaf bazlar ise gözenekleri doldursa da renk vermedikleri için etkileri ancak üstüne fondöten uygulandığında görülebiliyor.


Gözenekli olan burun, alın, yanak ve çene bölgelerine küçük bir miktar alarak uygulanacağı belirtiliyor. Gerçekten de küçük bir miktar kullanmak yeterli oluyor. İnce yapısıyla kolayca dağılıyor. Bu sayede de ürün oldukça uzun bir süre bitmiyor.

 

Flormar Invisible Pores Instant Pore Minimizer, Flormar'ın Pin-Up Koleksiyonu'na ait. Gözenek görünümünü azaltan baz konusunda çok çeşitlilik olmadığı için çıkar çıkmaz aldığım bir ürün olmuştu.


Jel yapıda ve şeffaf bir ürün. Bu nedenle, az önce de belirttiğim gibi, tek başına uygulanması ve fondöten üzerine uygulanması pek mümkün değil. Etkisinin görülebilmesi için fondötenden önce uygulamak ve mutlaka fondöten gibi renkli bir ürünle desteklemek gerekiyor.


Maybelline Baby Skin Instant Pore Eraser, ülkemizde satılmasa da çoğumuzun duyduğu, oldukça ünlü bir ürün. Gözenek görünümünü azaltan bazlar arasında Benefit Porefessionel ile birlikte en ünlü ürün olduğunu söylesem abartmış olmam sanırım.


Baby Skin, Flormar'ın bazı gibi jel yapıda ve şeffaf fakat biraz daha yoğun bir kıvama sahip. Ayrıca ne yazık ki yapay bir kokusu var. Keskin olmadığı için çok rahatsız etmese de uygulama sırasında kokuyu almamak imkansız. Şeffaf olduğu için Flormar'ın bazındaki eksi bu üründe de mevcut. Mutlaka fondöten vb. renkli bir ürünün altına uygulamak gerekiyor
.

Z-Pore ve Baby Skin, 20'şer ml. Flormar Invisible Pores ise 18 ml. Aslına bakarsanız pek bir fark yok.
Z-Pore'un ömrü açıldıktan sonra 24 ay. Flormar'ın ise 12 ay.

Bu bilgilerden sonra ne kadar süre dayandıklarından bahsetmek istiyorum. Baby Skin ve Flormar Invisible Pores, hemen hemen her gün kullanıldığında 1-2 ay giden ürünler. Jel formda oldukları için istenen kapatıcılığı biraz daha zor veriyorlar ve fazla bereketli ürünler değiller.

Z-Pore'u ise her gün kullanmasam da 2-2,5 sene kullandım. İnanılmaz bereketli bir ürün. 20 ml'lik bir ürünün bu kadar dayanmasına hayret ettim. Jel formda olmayan ürünler daha kolay dağılıyor ve çok az bir miktarıyla bile gözenek görünümünü azaltabiliyor. Bu da uzun süre bitmemelerini sağlıyor.


Aşağıda gördüğünüz fotoğrafta, sadece yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz miktarlarda ürün tüm yanağa uygulanıp üzerlerine fondöten uygulandı.


Gördüğünüz gibi, Z-Pore çok az (mercimek tanesi kadar) bir miktarda küçük olan gözenekleri neredeyse yok etmeyi başarıyor. Geniş gözeneklerin görünümünü azaltmayı da başarsa da bu kadar miktarıyla tamamen kapatamıyor. 
Gözenekleri geniş olanların, iki mercimek tanesi kadar uygulamaları yeterli olur. Sadece küçük gözenekleri olanların ise tüm yanağa bir mercimek tanesi kadar uygulaması istenen sonucu verecektir.

Flormar Invisible Pores Instant, yukarıdaki miktarda, yani olduça iri bir fındık tanesi kadar uygulandığında gördüğünüz gibi geniş gözeneklerin görünümünü bile ciddi manada azaltıyor. Ancak bu miktarda uygulandığında ömrü en fazla 1-2 ay oluyor.

Maybelline Baby Skin'in uygulama miktarı da gözenek görünümünü azaltma miktarı da diğer iki ürünün arasında. Hatta daha az miktarıyla neredeyse Flormar'ınki kadar görünüm azalttığı söylenebilir. Ayrıca, her ne kadar fotoğrafta belli olamasa da, diğerlerinde olmayan bir kadifemsi his bırakıyor :) 

Sonuç olarak, her 3 ürünün de işe yaradığı kanaatindeyim.
Jel formdakiler bana daha ağır geldiği ve bereketsiz ürünler oldukları için pek tercihim değil. Ancak tek seferde büyük denilebilecek meblağlar ödemek yerine 2-3 ayda bir 20-30 TL vermeyi tercih ediyorsanız Flormar ve Baby Skin ürünlerini de gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. Sadece üzerine renkli bir ürün (fondöten gibi) uygulayarak kullanmayı unutmayın ! Gördüğünüz gibi, fondötenle uygulandıklarında gözenek görünümü azaltma konusunda gerçekten başarılılar. 

GoodSkin Labs markası, Tekin Acar mağazalarında satılıyor. Ben de oradan almıştım. Fiyatı 80 TL. Ayrıca çeşitli internet sitelerinde de mevcut.

Flormar Invisible Pores Instant'a hem Flormar mağazalarından hem de Flormar'ın online sitesinden ulaşabilirsiniz. Fiyatı 25 TL. Hatta dönem dönem indirimde 12,50 TL'ye yakalayabilirsiniz.

Maybelline Baby Skin, maalesef ülkemizde satılmıyor. Ben bluescandal.com sitesinden almıştım. Fiyatı 8.50 USD.  Bugünkü kurla 20 TL civarı bir fiyata denk geliyor. Instagram'da satan satıcılar da var. Genellikle fiyatı 30 TL oluyor.

Umarım bu yazım benim gibi gözenek problemi yaşayanların işine yarar. Sevgiyle kalın! ^^




Instagram : makyajmaceralari_
makyajmaceralari@hotmail.com

5 yorum:

  1. Bugün flormar ı 7,5 tl ye aldım :) Günlük makyajda idare etsin diye bunu tercih ettim baya işe yarıyormuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle işe yarıyor :) Flormar, özellikle indirime girdiğinde çok uygun fiyatlı, güzel bir seçenek.

      Sil
  2. baby skin ürününü nerden aldınız acaba ben bulamadım hiçbiryerde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. www.bluescandal.com 'dan almıştım. Bildiğim kadarıyla Instagram'da satanlar da var :)

      Sil
  3. Flormar'ın bu bazını hiçbir mağazasında görmemiştim şimdi internet sitesinde de yok. Nereden buldunuz acaba?

    YanıtlaSil